Contract met Solimas

We zijn verheugd te kunnen aankondigen dat we ons IT-outsourcing contract met Solimas voor meerdere jaren hebben verlengd!

Solimas deelde zelf onderstaand nieuwsbericht waar wij ons helemaal bij aansluiten!

”Deze samenwerking, die al meer dan 15 jaar standhoudt, is een bewijs van het vertrouwen dat Bouw Logistic Services in ons stelt. Samen hebben we een ongelooflijke digitale reis afgelegd, waarbij Bouw Logistic Services steeds op onze expertise heeft vertrouwd om hen te adviseren en begeleiden.

Net als Bouw Logistic Services, die met passie voor logistiek continu aan vernieuwing en verbetering werkt, streven wij ernaar om onze klanten te begeleiden in hun digitale transformatie.

Als onderdeel van de INTERSTELLAR Collection hebben we een enorme groei en technologische ontwikkeling doorgemaakt. Door onze schaal en tal van Microsoft gecertificeerde professionals zijn we in staat de transformatie naar Azure volledig te faciliteren, wat een belangrijke stap is in de voortdurende digitale reis van Bouw Logistic Services.

We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat Bouw Logistic Services ons heeft gegeven voor deze langlopende samenwerking. Het is een eer om zij aan zij te werken met klanten die met ons meegaan op deze reis, die in ons geloven en de meerwaarde van onze diensten en de INTERSTELLAR Collection zien.”

We kijken uit naar de komende jaren van samenwerking en innovatie. Op naar de toekomst!

Ik zie mijn baan als vrachtwagenchauffeur niet als werk

De 40-jarige Ilona ziet haar baan als vrachtwagenchauffeur niet als werk. “Ik zie het juist als ontspanning. Op de wagen ben ik lekker even weg, iets voor mezelf.” Wat vindt ze zo leuk aan haar werk als vrachtwagenchauffeur? En wat zijn haar favoriete momenten van een werkdag?
 

Van citytrailer tot 3-asser

Ilona werkt als chauffeur bij familiebedrijf Bouw Logistic Services in Nijkerk (hierna ‘Bouw’). “We transporteren van alles. Van wijn en gedestilleerde dranken naar slijterijen, bouwproducten naar bouwmarkten, distributie naar grote supermarkten, maar ook pakketten naar particulieren.” Afhankelijk van het type lading, rijdt Ilona op een bakwagen of trekker met 3-asser, 2-asser of citytrailer. Toen ze alleen haar C-rijbewijs had, begon ze het eerste jaar op de bakwagen. “Dan doe je soms wel 12 tot 16 adressen op een dag. Slijterijen, restaurantjes en bij mensen thuis. Smalle straatjes dus. In het begin heb ik wat schade gereden. Ik maakte mezelf te druk en was te gehaast. Toen die knop eenmaal omging en ik meer ontspannen op de wagen zat, was dat over.” Ilona had de smaak te pakken en haalde ook haar CE-rijbewijs. “Het dokken vond ik in het begin wel spannend met zo’n grote trailer. En nog steeds soms wel, maar ik blijf nu kalm. En heb er vooral plezier in.”


Werk en privé

Ze is het vak ruim twee jaar geleden ingerold. Ilona werkt drie dagen in de week, dan maakt ze zo’n 30 tot 38 uur. Lange dagen dus, maar dat vindt ze niet erg. Integendeel. “Ik maak alle uren in drie dagen. Drie dagen iets voor mezelf hebben en niet met het huishouden bezig zijn, vind ik heerlijk. In de twee doordeweekse dagen dat ik vrij ben,  doe ik alles in huis. En in het weekend ben ik dan helemaal vrij. Ideaal.”

“Geen dag is hetzelfde”

Haar dochter van 15 jaar kookt op de dagen dat Ilona laat thuis is. “Ik haal de boodschappen en leg de recepten klaar en zij maakt het. Ze vindt het leuk om te doen en ik ben ermee gered.” Dat Ilona het naar haar zin heeft bij Bouw, werkt blijkbaar aanstekelijk. “Mijn dochter gaat ook bij Bouw aan de slag. Ook haar vriendje wil het transport in.”

Vaak vertrekt Ilona tussen 5.00 en 7.00 uur ’s ochtends en komt tussen 18.00 en 20.00 uur weer thuis. Geen enkele dag is hetzelfde, vertelt ze. “Soms heb ik een lange rit en maak ik vooral kilometers, rustig in mijn eentje in de cabine. De andere dag heb ik meer dan tien adressen en maak ik met verschillende klanten een praatje. Die afwisseling maakt mijn werk zo leuk.” 


Niet bezig met ‘vrouw zijn’

Ze is er eigenlijk niet zo mee bezig dat ze als vrouwelijke chauffeur een vrij unieke verschijning is. “Sommige klanten keken in het begin verrast op: goh, werkt er nu ook een vrouw bij Bouw. En ja, mensen hebben me weleens uitgeprobeerd. Dat ze me lieten tobben met een pompwagen bij een drempeltje. Maar dan betrek ik ze erbij, op een vriendelijke manier, om even een handje te helpen. En dan is het ijs gebroken. Ik denk trouwens dat dat net zo goed bij nieuwe mannelijke chauffeurs gebeurt. En ik krijg ook vaak zat een duimpje van iemand.” Haar collega’s zijn vaak behulpzaam. “Als je een wagen overneemt van de nacht en de broodkarren moeten er ’s avonds weer in, dan is er altijd wel iemand die een handje helpt. Bij mij, maar ook bij mijn mannelijke collega’s.”

“3 favoriete momenten van mijn werkdag”

1. Als het lukt om op een plek te komen of een manoeuvre uit te voeren waarvan je van tevoren had gedacht dat het nooit zou gaan lukken.

“​Je komt weleens in lastige situaties terecht met je vrachtwagen. Een smal straatje bijvoorbeeld, waar je de bocht maar net kunt maken. Of een auto die onhandig geparkeerd staat, waardoor je nauwelijks kunt lossen. Als het dan toch lukt, ja dat geeft een goed gevoel. Laatst kreeg ik applaus op straat van een paar oude dames, dat is toch leuk.”

2. Als alles soepel loopt en je ruim op tijd je wagen leeg hebt.

“Dat geeft een voldaan gevoel. Dan rijd ik het laatste stuk naar Bouw en dan zet ik de radio een tandje harder.”

3.    Sociaal contact met mijn collega’s.

“Dat vind ik belangrijk. In de ochtend drinken we samen wat of maak je even een praatje met iemand. Ook onderweg spreken we elkaar. Als er iets is, kun je iedereen bellen. Ik zie het echt als een teamprestatie om samen die loods leeg te krijgen. Dat doen we met z’n allen.” 

Geslaagde implementatie Boltrics

Vorig jaar is Bouw Logistic Services op zoek gegaan naar een nieuw Warehouse Management Systeem (WMS). Na een gedegen onderzoek kwam Boltrics als beste naar voren. We zijn aan de slag gegaan en zijn trots om te melden dat het warehouse aan de Beurtschipper voor wijnen en gedistilleerd inmiddels draait op het nieuwe systeem. Op de werkvloer en administratief verliep de invoering uiteraard niet zonder slag of stoot, maar toen het erop aankwam konden we live in één weekend. Nu al zien we de efficiëntie en het gebruiksgemak.

Boltrics is om verschillende redenen voor ons en onze klanten het beste WMS. We willen een paar belangrijke noemen.

Het is vooral een efficiënt systeem. Boltrics maakt een directe koppeling met de douane mogelijk, zodat we accijnsaangiften nu zonder tussenkomst van derden regelen. Verder is de basis van het nieuwe WMS gebouwd op Microsoft Dynamics. Dat is een heel stabiel en eigentijds platform waar we op kunnen voortborduren en waarmee me ook makkelijk met derden kunnen samenwerken, denk aan PostNL. Tevens zijn we in staat om onze klanten van meer informatie te voorzien.

Ook op de werkvloer zijn er verbeteringen. Het nauwgezette werk van de orderpickers wordt door handige tools ondersteunt. Zo is er de Pro Glove, een soort handschoen met display die onze mensen helpt beter hun werk te kunnen doen; elke stap in het proces is real time zichtbaar en geborgd. Niet alleen handig en efficiënt, maar ook heel fijn om mee te werken; de combinatie van scanner en display weegt nog geen 50 gram.

Door de groei van e-fulfilment was het zaak om ons hier ook professioneel op in te richten. Dat hebben we binnen Boltrics gedaan. We kunnen nu meerdere orders tegelijk orderpicken. De artikelen worden op vernieuwde paktafels helemaal naar wens van de klant omgepakt.

Nog deze zomer zal ook het warehouse aan de Galvanistraat overgaan op Boltrics Dynamics en iets later het warehouse ten behoeve van Domest. Net als bij deze implementatie zullen we de overlast voor klanten tot het minimum beperken. Aan het eind van het jaar zullen nieuwe stappen gezet zijn in de planning van het transport. Dat TMS van Boltrics Dynamics daarbij een hoofdrol vervult, zal niet verbazen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Theo van Domselaar.

Livegang website

Onze nieuwe website is live!  

Met gepaste trots willen wij een nieuwe mijlpaal met je vieren: de livegang van onze nieuwe website! Sinds 1932 zijn wij al werkzaam in de transportbranche en juist door deze jarenlange ervaring, zijn wij voor onze klanten dé specialist in transport en warehousing. Het is onze gewoonte om de innovaties en ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet te volgen. Vanzelfsprekend willen wij ook onze eigen organisatie en dienstverlening altijd blijven optimaliseren, dus daarom vonden wij het tijd worden om onze website te vernieuwen en te moderniseren. En zie hier het eindresultaat!   

We doen het samen! 
Samen zorgen we voor de sterkste logistieke keten en daarom vinden wij het belangrijk dat dit gevoel van ‘samen’ ook tot uiting komt op onze website. We laten zowel onze medewerkers als onze klanten aan het woord. Ook is een deel van onze medewerkers, in de vorm van een projectgroep, nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling hiervan. We hebben met elkaar gesproken over waar Bouw Logistic Services voor staat, wat onze dienstverlening uniek maakt en welke uitstraling bij ons past. Want wij streven ernaar dat onze medewerkers trots zijn op het bedrijf waarvoor zij werken en vinden het dus ook belangrijk om hen een stem te geven bij dit soort trajecten.  
 
En in het kader van het thema ‘samen’ zijn wij natuurlijk heel benieuwd hoe jij als webbezoeker onze nieuwe website ervaart en waardeert. Dus laat ons vooral weten wat je ervan vindt. Wij zijn in ieder geval blij met het eindresultaat en wensen jou ook veel plezier op onze nieuwe website! 

AGP vergunningen

Zoals de meesten weten, heeft Bouw Logistic Services een Accijns Goederen Plaats (AGP) voor dranken. Dat is best uniek voor een distributeur. Het betekent dat we dranken accijnsvrij kunnen opslaan in ons warehouse en zo de afdracht van accijns uitstellen tot de dranken worden uitgeleverd. Voor onze opdrachtgevers is dat een groot voordeel. De accijnsafhandeling en het verzorgen van exportdocumenten worden gedaan door Bouw Logistic Excise Services met een team van circa zeven medewerkers. Mensen die de wereld van de douane kennen, secuur werken en klanten van advies kunnen voorzien. Ronald van Leeuwen is de teamleider en we kunnen hem feliciteren. Er is onlangs een Douanecontrole geweest en Bouw Logistic Excise Services heeft dit piekfijn doorstaan. “De Douane controleert ter plekke. Ze komen een paar keer langs en kijken naar de boekhouding van de afgelopen 4 à 5 jaar”, vertelt Van Leeuwen als ik hem bel. “Ze gaan na of wij de controles en administratie goed gedaan hebben. We zijn eigenlijk een verlengstuk van de Douane en in hun periodieke onderzoek gaan ze na of we dat goed doen. En dat bleek maar weer.” Ronald vertelt dat er geen ongerechtigheden en er geen boetes zijn uitgedeeld. Ook de opdrachtgevers bleken weer betrouwbaar. Van Leeuwen legt uit: “Tegelijkertijd met de boekhoudkundige controles vinden inhoudelijke controles plaats, oftewel de check of de inhoud van de fles spoort met het etiket en het douaneformulier. De laboratoria vonden ook daar geen ongeregeldheden. Niet dat we er bang voor waren, hoor. We werken samen naar eer en geweten en hebben een goed systeem tot onze beschikking.” De AGP-vergunningen voor alcoholische en alcoholvrije dranken zijn weer met vijf jaar verlengd. Meer weten? Schroom niet contact op te nemen met Theo van Domselaar

Toonaangevende wijnimporteurs en logistiek dienstverlener slaan de handen ineen

TILBURG / AMSTERDAM / NIJKERK – Jean Arnaud Wijncom, Unique Holland Wijnimport en Levert & Schudel Wijnkopers hebben een partnerovereenkomst gesloten met Bouw Logistic Services. Vanaf 1 november 2020 wordt de logistieke dienstverlening van de toonaangevende wijnimporteurs verzorgd door de specialist op het gebied van logistieke dienstverlening van wijn en gedistilleerd, Bouw Logistic Services uit Nijkerk.“

“Onze klanten verdienen een keuze uit een uitgebreid assortiment wijnen en een uitstekend service niveau. Met deze samenwerking kunnen wij onze ambities op de lange termijn realiseren en waarborgen”, vertelt directeur Anton Bongers.

Hoge verwachtingen
Het hele team van de wijnimporteurs heeft hoge verwachtingen van de samenwerking. “Veel van onze klanten willen graag zekerheid van voorraad en levering. Met Bouw Logistic Services kunnen wij deze zekerheid garanderen. De communicatiesystemen van Bouw Logistic Services zijn zo ingericht dat de klant de zending kan volgen. Dat is een grote vooruitgang ten opzichte van onze vorige partner.”

In de startblokken
De IT systemen zijn inmiddels gekoppeld, waardoor er gemakkelijk tussen de bedrijven “gecommuniceerd” wordt over de goederenstroom. De verhuizing van de enorme voorraden heeft ook plaatsgevonden. “Met een goed gevuld magazijn zijn we klaar voor de komende drukke periode om onze klanten van dienst te zijn”, zegt Anton Bongers.

Over de wijnkopers
De samenwerkende wijnkopers Unique Holland Wijnimport (1973), Jean Arnaud Wijncom (1964) en Levert & Schudel Wijnkopers (1891) opereren als sinds 1891 in de wereld van wijn! Met ervaring en deskundigheid wordt er wijn geïmporteerd uit alle delen van de wereld. Met sommige wijnproducenten wordt ook al jarenlang zaken gedaan. Er wordt veel waarde gehecht aan de persoonlijke relatie in combinatie met een gunstige prijs-kwaliteit verhouding.

Over Bouw Logistic Services

Het familiebedrijf Bouw Logistic Services is in 88 jaar gegroeid tot een specialist in transport en warehousing voor Wijn en Gedistilleerd. Vanuit het centraal gelegen Nijkerk verzorgen wij voor onze opdrachtgevers het transport vanuit de wijnlanden, de opslag onder schorsing van accijns en distributie van de mooiste wijnen. De toonaangevende wijnimporteurs kunnen rekenen op de beste afhandeling van hun goederenstroom – in de meest brede zin van het woord.

“Wij zijn verheugd dat de gezamenlijk wijnimporteurs Jean Arnaud Wijncom, Unique Holland Wijnimport en Levert & Schudel Wijnkopers gekozen hebben voor een samenwerking met ons familiebedrijf. Met deze uitbreiding binnen ons huidige portfolio importeurs in Wijn & gedistilleerd kunnen we ons nog weer beter onderscheiden als specialist”, aldus Martien Bouw.

Met deze samenwerking gaan beide partijen er van uit een hele goede basis te leggen voor een perfecte logistieke dienstverlening naar de klant.

Persbericht Boltrics

Bouw Logistic Services brengt warehousing, transport en douane samen in één systeem

Nijkerk, 2 oktober 2020 – Bouw Logistic Services zette vandaag hun handtekening onder de logistieke software van Boltrics. En de inkt is nog niet droog of de eerste implementatievoorbereidingen zijn al opgestart. De logistiek dienstverlener wil namelijk zo snel mogelijk live met het nieuwe systeem, zodat ze begin volgend jaar de eerste orders al kunnen verwerken met het nieuwe WMS.

Van generieke logistieke dienstverlening tot specifieke markten, de logistiek dienstverlener uit Nijkerk mag zich met recht een ‘allrounder’ noemen. Zo zijn de mensen van Bouw gespecialiseerd in het logistieke proces rondom wijn en gedistilleerd, maar beschikken ze ook over het Bio Certificaat en bedienen ze menig webshop op het vlak van e-fulfilment. Specifieke markten, met specifieke processen en wensen die zonder moeite ondersteunt moeten worden door hun logistieke software.

Dat laatste bleek steeds complexer met hun huidige applicaties. Daarom startte Bouw eind vorig jaar hun zoektocht naar een nieuwe logistieke softwareoplossing waarmee ze hun klanten optimaal kunnen bedienen.

Innoveren voor een betere dienstverlening

Patrick Endeman, Directeur Operations bij Bouw Logistic Services: “We willen de beste logistieke partner zijn voor onze klanten. Dat doen we door de logistieke zorg uit handen te nemen en continu te kijken hoe we onze processen nog beter kunnen afstemmen op de marktvraag. De vernieuwende ontwikkelingen in onze huidige systemen vielen echter stil, terwijl de markt wel vraagt om nieuwe functionaliteiten. Dat was voor ons het signaal om ons te oriënteren op een nieuwe applicatie.”

De belangrijkste eis die de organisatie stelde aan het nieuwe pakket was de mogelijkheid om zelf de besturingslogica in te richten, zodat ze bij het aansluiten van een nieuwe klant de gewenste processen moeiteloos zelf in het systeem kunnen doorvoeren. Maar ook integratiemogelijkheden met andere pakketten, zo min mogelijk maatwerk en bijvoorbeeld ABC classificaties waren voor Bouw van essentieel belang.

Eén systeem voor warehousing, transport & douane
De zoektocht startte naar een WMS en TMS, maar al snel zagen ze de synergievoordelen van een geïntegreerde oplossing. Zeker toen bleek dat ook hun accijns- en douaneadministratie ondergebracht kon worden in de sector specifieke oplossing van Boltrics. Daarmee vervangen ze drie systemen door één systeem.

De logistiek dienstverlener verzorgt overigens niet alleen de opslag van goederen, maar ook het transport wereldwijd. Patrick: “In Nederland, België en Luxemburg beschikken we over dagelijkse palletdistributie met een uitgebreid wagenpark. Daarbuiten werken we met partners. Maar ongeacht of we het transport zelf verzorgen of uitbesteden, al deze ritten moeten zo efficiënt mogelijk gepland worden. Daarbij zal het TMS van Boltrics ons binnenkort ondersteunen. Informatie wordt daarbij één-op-één overgenomen uit het WMS. Alles bij elkaar brengen we daarmee het aantal handmatige administratieve drastisch omlaag.”

Over Boltrics
Boltrics, gevestigd in Ede, is specialist op het gebied van Microsoft Dynamics voor logistiek dienstverleners. Dankzij de 100% standaard softwareoplossingen kan Boltrics fixed time, fixed price implementeren. 

Maand van de Vitaliteit

Ook dit jaar vierde Bouw Logistic Services de Maand van de Vitaliteit. Het is een eigen initiatief met prikkelende acties om medewerkers een handje te helpen om vitaal te blijven. Dit jaar stonden fruit en water in de schijnwerper. Fruit is een gezond tussendoortje en ieder kreeg een pakket met drie stuks fruit mee. Dat je voldoende moet drinken – ook tijdens het werk – is algemeen bekend. De medewerkers kregen een waterfles die het water langere tijd koel houdt. Dat was niet het enige. Er waren ook stoelmassages – goed voor houding en ontspanning.

Bouw Logistic Services wil een aantrekkelijke werkgever zijn. Toen uit HRM onderzoek bleek dat de medewerkers vitaliteit in het werk belangrijk vinden, besloot het management om dit thema elk jaar te programmeren. Zo willen ze de medewerkers prikkelen gezond te leven en vitaal te blijven. Geen verplichtingen, maar een leuke stimulans en waardering.

De Maand van de Vitaliteit ging van start in maart, maar door de uitbraak van Covid-19 werd het programma onderbroken. Onlangs kon de ‘maand’ worden afgerond met een sportieve avondwandeling en ligt er nog een uitdaging in oktober/stoptober.

Verbeterde inslag met ZippCube

De logistiek in de markt van Wijnen & Gedistilleerd is precisiewerk. In het vervoer en bij de opslag is het van groot belang met welk artikel je werkt. Wat is het gewicht? Wat zijn de afmetingen? Hoe is het verpakt? Het zijn deze gegevens die in elke fase van de logistiek hun stempel drukken. Des te preciezer, des te beter is het motto in deze snelle wereld. Bouw Logistic Services heeft een grote stap gezet door te investeren in de ZippCube en een softwareprogramma dat de gegevens kan delen met andere computersystemen van Bouw.

Deze investering maakt om te beginnen de inslag van goederen eenvoudiger en van betere kwaliteit. Aan de basis staat de ZippCube. Dat is een mobiel apparaat van Logitrade, dat automatisch meet en weegt en is gekoppeld aan een PC-systeem. De medewerker zet het artikel (fles of doos of kist) op een glasplaat en beweegt een poort erover. Het computersysteem geeft razendsnel en nauwgezet de gegevens weer en leidt de medewerker verder door het proces van de inslag. Zo worden ook data als alcoholpercentage, oogstjaar, verpakkingswijze, EAN-code gecheckt met de specificaties van onze opdrachtgever en is handmatige invoer verleden tijd. De info gaat naar ons Warehouse Management Systeem en afwijkingen worden doorgespeeld naar de opdrachtgever.
In andere woorden: onze controle op de inkoop van de opdrachtgever is veel preciezer en betrouwbaarder.

De betrouwbare en precieze data hebben uiteraard ook grote betekenis voor het warehouse, de accijnsregistratie, de distributie etc. De zekerheid komt de hele keten ten goede. Minder vergissingen leiden tot een plezieriger samenwerking. Niet alleen tussen ons en de opdrachtgever, maar ook tussen de opdrachtgever en zijn afnemers in de groothandel, de horeca en slijters.
Het is een forse maar goede investering, want het maakt de keten sterker en efficiënter.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Theo van Domselaar.

Hoofdsponsor Halve van Nijkerk

De Halve van Nijkerk is een jaarlijks terugkerend loopevenement in Nijkerk. Vanaf het begin heeft Bouw Logistic Services dit lokale initiatief omarmd. Door met een groot team collega’s deel te nemen en door de halve marathon te sponsoren. “Maar we willen meer doen”, verklaart Theo van Domselaar, commercieel manager bij Bouw.

“We willen meer mensen verleiden om mee te doen en ook de andere afstanden onder de aandacht brengen, met name de afstand van 5 km. Dit sportevenement is voor iedereen”. Onlangs werd het hoofdsponsorcontract ondertekend.

Het evenement vindt plaats op zaterdag 18 april 2020, aan het eind van de dag. Bouw zal weer meedoen met een eigen team en pakt de voorbereiding serieus aan. De hele maand maart staat in het teken van vitaliteit. De inschrijving staat overigens open voor iedereen:  Halvevannijkerk.nl. Van harte welkom.

Van Domselaar: “Deelnemen is erg leuk. We ontmoeten elkaar in een sportieve setting – als collega’s en als samenwerkende bedrijven. De inwoners van Nijkerk zien ons eens van een andere kant: normaliter zien ze dagelijks onze wagens rijden”.

×

Werken bij Bouw?

Stel hier je vraag

× Hoe kan ik je helpen?